tiistai 29. toukokuuta 2012

Kukkakärpäsiä


En ole koskaan ollut hyvä kasvien kanssa, olen jopa tappanut kaktuksen kuivuuteen! Olen ostanut yhden jos toisenkin kukan/viherkasvin ja parhaimmillaan "onnistunut" tappamaan sen viikossa. Eräänkin kerran haettiin ystävän kanssa minulle kaksi isoa ja kaunista kukkivaa kasvia Ikeasta, ja mikäli kukkia ei olisi valokuvattu, ei niiden olemassaolosta olisi ollut kauaa tietoakaan... Jotain niille tapahtui, voisin väittää, että vika oli huoneilmassa ;)

Jo muutama vuosi sitten totesin, että palmuvehkaa edes minä en pysty tappamaan. Yksi sellainen rassukka asuu meillä nykyäänkin. Ostin sen kun muutimme tähän asuntoon reilu vuosi sitten ja olen muistanut kastella sen ehkä viisi kertaa koko aikana... Voisi kuvitella, että kasvi on janokuoleman partaalla, mutta sepä puskee vain uusia oksia pintaan! Viikko sitten otin suuren riskin ja ostin palmuvehkalle ystävän, tulivehkan. Se oli niin kauniin kutsuva pienine vaaleanpunaisine kukannuppuineen. Siinä se nyt asustelee keittiön pöydällä ja huomionarvoista on, että kuva on otettu tänään! Kuvassa näkyy myös kesäistä uutta, vaaleanpunasävytteistä sisustusta, mitäs tykkäätte?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, mutta luen sen vielä ennen julkaisua